L’aprenentatge mitjançant la robòtica educativa es duu a terme de forma significativa en la mesura en què els alumnes fan muntatges i programacions pròpies, i és justament aquesta forma d’aprenentatge la que volem potenciar. Aquesta eina d’aprenentatge és una forma perfecte d’introduir la tecnologia i la programació en edats primerenques.

El material de LEGO WeDo es composa per un seguit de peces de LEGO amb diversos sensors i un motor. Els nostres alumnes realitzen construccions amb aquests elements creant mecanismes que realitzen un moviment en concret gràcies al programa propi d’ordinador de LEGO WeDo o d’Scratch. Aquests programes són de fàcil ús i proporcionen als alumnes seguretat i creativitat alhora de donar vida a les seves construccions.

La robòtica es situa dins el corrent del construccionisme, el qual deriva directament del constructivisme; amb l’objectiu  de situar al alumne al centre del procés d’aprenentatge mitjançant la manipulació i la construcció en contextos reals. A més, ensenya a seguir el mètode científic, a realitzar prediccions, manipular i observar els resultats tot aplicant les àrees de matemàtiques, ciència i tecnologia de forma pràctica i visual.

També hi trobem beneficis com:  el treball en equip i la col·laboració entre companys; l’orientació espacial, la resolució oberta de problemes, l’estructuració del pensament de forma seqüencial, l’autonomia en el procés d’aprenentatge i la resolució de conflictes.

Aquest material és ideal per treballar entre els 6 i 10 anys; a més, engloba les diverses competències que trobem en el currículum d’educació primària: la competència comunicativa, el tractament de la informació i la competència digital, la competència matemàtica, la competència d’aprendre a aprendre,  la competència d’autonomia i iniciativa personal, la competència en el coneixement i la interacció amb el món físic i la competència social i ciutadana.

Els alumnes aprenen mentre gaudeixen, ells mateixos citen el que més els hi agrada de les classes:  “que els robots que faig amb LEGO es mouen”, “juguem amb els amics mentre fem robots” i “programem coses divertides i fàcils”.

El nostre objectiu consisteix en donar als alumnes el suport i l’ajuda necessària per a què siguin capaços de generar projectes de construcció i programació propis. Per aquest motiu, en cada sessió es proposa als alumnes una construcció nova amb les instruccions pas a pas on descobreixen nous mecanismes de transmissió del moviment i l’ús dels diferents sensors. Seguidament, en la segona meitat de les sessions són els propis alumnes els encarregats de desenvolupar quelcom propi modificant l’estructura proposada inicialment, creant-ne una de nova o modificant-ne la programació. En el següent enllaç podreu veure alguns exemples de les construccions de LEGO WeDo realitzades pels alumnes durant aquest segon trimestre del curs 2014-2015:

Uso de cookies

Esta web utiliza las cookies _ga/_utm propiedad de Google Analytics, persistentes durante 2 años, para habilitar la función de control de visitas únicas con el fin de facilitarle su navegación por el sitio web. Si continúa navegando consideramos que está de acuerdo con su uso. Podrá revocar el consentimiento y obtener más información consultando nuestra Política de cookies.

ACEPTAR
Aviso de cookies