Com funciona l’abella?

Els infants programen el Bee-Bot utilitzant els botons de la part superior per seqüenciar els seus moviments. Es poden seqüenciar fins a 40 accions en una sola programació. Els alumnes de P3 s’inicien programant els moviments pas a pas i progressivament s’incrementa la dificultat seqüenciant més d’una indicació en cada desplaçament de l’abella. Els alumnes més grans intenten programar tots els moviments abans d’executar la programació i si han comès algun error, el corregeixen en finalitzar el recorregut.

Robòtica Bee-Bot

Com s’estructura una classe?

Cada sessió es presenta en forma de joc o d’història on s’explica el funcionament de la sessió i les normes d’aquella pràctica.  Durant la primera meitat de la classe els alumnes treballen programant el robot i intenten resoldre els reptes que se’ls ha plantejat, seqüenciant el moviment de l’abella. Durant la segona part de la sessió, es complementa l’activitat amb un treball de manipulació on els alumnes dissenyen i construeixen diferents materials per reforçar els continguts treballats amb el Bee-Bot. Aquesta segona part de la classe es realitza sovint amb material reciclat, amb peces de LEGO o amb material d’arts plàstiques. Intentem que els alumnes es puguin endur de tant en tant un treball fet per ells a casa per reforçar la seva motivació mostrant als pares una creació pròpia.

activitat Bee-Bot seyals de trànsit

Què treballem durant les sessions de Bee-Bot?

La robòtica Bee-Bot pretén desenvolupar al màxim les capacitats dels infants fent ús d’aquest robot com una eina d’aprenentatge que ens serveix de fil conductor de les activitats. Amb el material necessari (tapets o targetes) treballem els quatre eixos del Currículum d’Educació Infantil aportant cada dia un repte, joc o activitat diferents. El Bee-Bot entorn als quatre eixos de programació:

  1. Aprendre a ser i a actuar de forma cada vegada més autònoma.
  • Coneixement i domini del seu cos: Joc de qui és qui.
  • Seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres: Joc de les emocions.
  • Hàbits bàsics d’autonomia: Joc de les rutines.
  1. Aprendre a pensar i a comunicar
  • Pensar, crear, elaborar explicacions, i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques: Joc amb blocs lògics/ Joc d’orientació espacial.
  • Comunicació i expressió: Joc dels monosíl·labs/ Joc de composar paraules.
  1. Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa
  • Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic: Joc dels oficis
  • Mostrar iniciativa : Activitats de creació d’espais i tapets propis
  1. Aprendre a conviure i a habitar en el món
  • Conviure en la diversitat: Joc de les cultures
  • Autonomia personal, col·laboració amb el grup: Activitats de construcció conjunta de reptes

Ordenació seqüències Bee-Bot