Portem sis mesos d’activitat de robòtica. Enrere han quedat els dubtes dels primers dies d’activitat, i cada dia que passa és un dia més divertit a la nostra classe.

Està clar que els nens han jugat i han gaudit en aquest temps, però han après? Cada sessió és un nou repte que cada grup d’alumnes ha d’assolir, utilitzant només el seu petit robot, un ordinador i el seu cap.

EL ROBOT

LEGO Mindstorms és un robot que s’utilitza dins de la robòtica educativa per treballar amb nens d’entre 10 i 16 anys. A diferencia del passat trimestre, el robot ha patit millores per resoldre reptes cada vegada més complexos. I és que, els sensors han aparegut, i amb ells, la resolució dels problemes semblen més fàcils. Amb el sensor ultrasònic el robot té ulls per a evitar xocar, el sensor de color fa que els camins siguin més fàcils de recórrer i el giroscopi ajuda a girar amb més precisió.

LA PROGRAMACIÓ

Els nostres petits científics s’han familiaritzat amb el software de programació. La utilització dels sensors requereix una programació més exacta i més complexa que setmana rere setmana van descobrint. Els interruptors i els botons d’espera ja no són un problema per a ells, i programar de manera correcta aquests sensors és una tasca ja resolta.

PENSAMENT COMPUTACIONAL

Cada sessió és diferent a l’anterior i això està fent que el pensament dels nostres alumnes evolucioni cada dia. Raonament lògic i mètode científic són les eines que es necessiten per a assolir les activitat, i cada vegada aquesta manera de pensar i de raonar són més visibles a l’hora de resoldre els reptes.

Vols veure de que són capaços aquests nens amb LEGO Mindstorms? Som-hi!