Cubelets

Diverteix-te realitzant i programant genials construccions robotitzades.

A qui va dirigit?

Alumnes entre 4 i 16 anys.

Objectius?

  • Relacionar les seves funcions amb les actuacions d’elements que ens envolten, podent aprendre i entendre com s’exerceixen internament.
  • Fomentar la imaginació de l’alumne i la seva creativitat.
  • Compendre conceptes de física bàsica que limiten la creació d’estructures i entendre les limitacions de disseny que imposa el món físic.
  • Construir el teu propi robot unint diferents funcions.

Com es treballa?

Els alumnes connecten diferents cubs funcionals per crear una construcció determinada que els permetrà completar diferents projectes. Cada cub realitza una acció determinada, la qual permet efectuar una funció complexa a partir de la unió de diferents blocs.

Vols provar Cubelets sense compromís?

Contacta'ns

Quin tipus de Cubelets hi ha?

SENSORS

Aquets Cubelets són entrades d’informació. Capten la quantitat de llum, distància o temperatura. S’identifiquen fàcilment amb el color negre.

  • Temperatura (Temperature): Mitjançant un Termistor (sensor de temperatura), permet saber la temperatura de l’entorn del robot. La seva sortida és 0 quan la temperatura es 0º i 255 és 35ºC.
  • Potenciòmetre (Knob): La seva sortida és 0 quan tenim la roda completament a l’esquerra, i a mesura que gira cap a la dreta, el valor de sortida va augmentant fins a arribar al 100%.
  • Brillantor (Brightness): Detecta la quantitat de llum que arribar al sensor.
  • Distància (Distance): Mitjançant una llum infraroja, detecta la distància a un objecte.

CONTROLADORS

Aquets Cubelets són petits cervells. Processen la informació i envien senyals en la direcció correcta. Es reconeixen facilment al ser de colors (menys blanc o negre).

  • Passiu (Passive): Deixa passar l’energia i les dades dels Cubelets Veïns.
  • Llindar (Threshold): Mitjançant la roda reguladora (potenciòmetre), marca un valor llindar. Mentre que els valors que entrin en aquest Cubelet estiguin per sota del valor llindar, no podran sobrepasar el bloc, fent que la seva sortida sigui zero. Una vegada els valors que entrin superin el llindar marcat, els deixarà fluir lliurement.
  • Mínim (Minimum): De tots els valors que rep, solament es queda amb el mínim.
  • Màxim (Maximum): De tots els valors que rep, solament es queda amb el màxim.
  • Inversor (Inverse): Calcula el valor invers del que rep.
  • Bloquejador (Bloquer): Deté la comunicació i aïlla un costat de l’altre del robot.
  • Bluetooth: Antena bluetooth que permet controlar a distància el robot. Permet programar el funcionament de la construcció des de l’ordinador a través del software Blockly.

ACTUADORS

Aquests Cubelets són sortides. Poden generar sons, moviments cap endavant o cap enrere, girs o l’encès d’una llum. S’identifiquen fàcilment com els Cubelets de color blanc o semitransparents.

  • Llanterna (Flashlight): LED blanc de gran abast que permet emetre llum.
  • Motor (Driver): Conté un motor que mou 2 rodes per moure’s sobre una superfície horitzonal.
  • Gir (Rotate): Una de les cares del Cubelet fira a una velocitat programable, permeten al robot realitzar girs.
  • Altaveu (Speaker): Permet reproduir sons.
  • Gràfic de barras (Bar Graph): Mostra el valor que li entra al Cubelet, mitjançant un gràfic de barres.

Coneix més a fons Cubelets

 

Els cubs electrònics suposen una nova manera de construir dispositius, basat en la unió de cubs que realitzen diferents funcions bàsiques de sensat, decisió i actuació.

L’ús de cubs tridimensionals permet crear estructures amb diferents formes, atès que els blocs es poden connectar pels seus múltiples costats. Això permet construir des d’un Robot Dirigible que necessita ser col·locat en l’adreça correcta utilitzant sensors de distància, fins a un “Robot Tren Nocturn” que es mourà més ràpid quant més foscor hi hagi.

L’objectiu que es persegueix és ensenyar als alumnes conceptes de robòtica, electrònica, tecnologia, ciència i matemàtiques des d’un enfocament multidisciplinari i d’una manera fàcil i intuïtiva, però sobretot divertida, atraient així l’atenció de l’alumne i fomentant l’aprenentatge basat en la manipulació de l’element i l’experiència.

 

 

T'agradaria comprar o provar Cubelets?

Vols rebre més informació sobre com introduir aquest curs o material al teu Centre?

Contacta'ns!