Scratch

Programació gràfica d’aventures i videojocs

A qui va adreçat?

Alumnes a partir de 3r de Primària.

Com es treballa?

Els alumnes treballen amb l’entorn de programació d’Scratch amb un ordinador individualment o en parelles.

Objectius

El principal objectiu de treballar amb Scratch és estructurar el pensament lògic i potenciar la creativitat digital dels alumnes permetent que ells mateixos dissenyin les seves pròpies aventures gràfiques.

Coneix més a fons Scratch

Scratch és un llenguatge de programació mitjançant blocs que permet que els alumnes entenguin la programació de manera molt senzilla. Els alumnes poden generar jocs, històries interactives o animacions a partir de la programació d’imatges i sons. Gràcies a un potent simulador gràfic, Scratch permet als alumnes detectar els errors de programació de forma molt simple. Amb aquest tipus de programació es busca que els alumnes desenvolupin competències relacionades amb la lògica i la capacitat de raonar. Per tal d’adquirir aquestes competències, es presenta als alumnes diversos exercicis bàsics que es complementaran amb un projecte integrador final. A més, Scratch és compatible amb el material de LEGO WeDo i Arduino, fet que el converteix com l’eina d’iniciació a la programació de referència del moment.

Vols introduir Scratch al teu centre?

És perfecte per aprendre a programar.

Sí, vull aprendre Scratch!